2e jaar 2017/18

Het eerste jaar van de verdieping bestaat uit een kernsemester en een profileringssemester. In blok 1 en 2 wordt het jaar verdeeld in twee clusters, het eerste cluster krijgt eerst project Web en daarna project Beyond en bij het tweede cluster is dit andersom. In blok 3 kiest elke student een eigen profileringsproject en profileringsvak, het project kies je begin blok 1 en hiermee bepaal je in grote mate hoe jij je in blok 3 als CMD-er profileert. Om zorg te dragen voor breedte in jouw opleiding kies je daarna in begin blok 2 ook nog een profileringsvak voor blok 3, daarmee kan je het onderwijs in blok 3 naar je hand zetten. In blok 4 worden eerder opgedane kennis en vaardigheden toegepast in een stage.

Curriculum 2e jaar

Klik op een vak voor meer informatie

 Blok 1Blok 2Blok 3Blok 4
Cohort 1(201, 202, 203, 204, 205, 206) Blok WEB Frontend Development, Vormgeving 2, Design Patterns (Koop Reynders) Project: Beyond (Harm van Vugt/ David de Vries) Blok Tech Met Project Tech (Albert de Klein), Backend (Titus Wormer), en Frontend 2 (Joost Faber) Korte Stage (Jos Kok)
Ubicomp (Shirley Niemans)
Content Delivery (Jos Kok/ Marc van Strien)
Ontwerponderzoek (Laura van der Vlies) +profilering zie onder
 
Cohort 2 (207, 208, 209, 210, 211, 212) Project: Beyond (Harm van Vugt/ David de Vries) Blok WEB Frontend Development, Vormgeving 2, Design Patterns (Koop Reynders) Project: Visual (Jan-Jaap Rijpkema/ Djie Han Thung/ Bart-Jan Steerenberg)
Ubicomp (Shirley Niemans)
Content Delivery (Jos Kok/ Marc van Strien)
Ontwerponderzoek (Laura van der Vlies) +profilering zie onder
 
  Project: Interaction (Michel Alders/ Ruben Logjes)
Evidence Based Design (Michel Alders)
Behavioural Patterns (Ruben Logjes)
+profilering zie onder
 
  Media Impact (Laura van der Vlies/ Eva van den Eijnde) Project: Concept (Roger Reuver)
Storytelling (Rob Prass) Culture Mapping (Valina Convent)
A\V-Design (Charley Muhren) Designing through empathy (Charlie Mulholland)
Online Marketing (Marc van Strien) +profilering in overleg 1 vak uit de lijst links
Visual Research (Nicky Heijmen)
Evidence Based Design (Michel Alders)
Commercieel Ontwerpen (Peter Buis)
Frontend voor Designers (Koop Reynders)
 
Studieloopbaan Coaching (SLC) (Hein Bijvoet)
2 Studieregie punten (Harold Koninckx)

Boekenlijst

Bekijk hier de boekenlijst voor het 2e jaar.

Klassenlijst

De klassenlijsten voor semester 1.

De profilering voor semester 2. De klassenlijsten volgen later, als je studentnummer er niet bij staat, mail dan j.p.sturkenboom@hva.nl

Profilering

In het 2e jaar kies je naast het kernprogramma van semester 1 één profileringsproject en één profileringsvak voor semester 2. Hiermee kun je je in meer of mindere mate profileren richting de beroepen waar de opleiding voor opleidt. Als de klassenindeling rond is kan je hier de indeling vinden.

Je kunt tot 1 oktober je voorkeur voor een profileringsproject doorgeven. Daarna wordt je automagisch ingedeeld bij een project waar nog ruimte is.

Jouw profileringsvak kies je uit één van de onderstaande vakken. Als je alvast wilt lezen waar deze vakken over gaan bestudeer je de studiegidstekst op de centrale pagina van de HvA.

  • Media Impact
  • Storytelling
  • A\V-Design
  • Online Marketing
  • Visual Research
  • Evidence Based Design
  • Commercieel Ontwerpen
  • Frontend voor Designers

Blokenquetes

Blokenquete blok 1 (open tot 26 nov.)

Blokenquete blok 2

Blokenquete blok 3

Blokenquete blok 4

Studieachterstand inlopen

Studenten die nog vakken moeten volgen in het 2e jaar, moeten zich daarvoor inschrijven. Kijk in de conversiematrix voor de procedure en informatie over herkansingen. Ben je V1-er en moet je P-vakken of projecten herkansen, kijk dan op de P-pagina en in de conversiematrix van de P. Wil je enrollen in een vak bij de p, gebruik dan de klaskleur van de klas waarbij je het vak gaat herkansen als key.

Hier de voorlopige conversiematrix van het 2e jaar. (goedgekeurd door de examencommissie)

Inschrijven herkansingen vakken 2e jaar blok 1 & 2 kan hier.

Hier vind je voor het 2e jaar de blokenquêtes, de resultaten van de blokenquêtes, de resultaten van de panelgesprekken en de acties die op basis van al deze feedback genomen worden.

Je vind hier een beschrijving van het studieregie aanbod in de verdieping.