CMD Nieuws

Voor in de vakantie (en er na): een podcast over The Good, The Bad, and The Interesting

Voor in de vakantie (en er na): een podcast over The Good, The Bad, and The Interesting

by Vasilis Gemert -
Number of replies: 0

Aan elke spreker van Icons leg ik de vraag voor of ze kunnen uitleggen wat het precies is wat een (digitaal) product goed maakt. Tot nu toe heeft bijna elke spreker die vraag genegeerd. En dat geeft niks, de verhalen zijn eigenlijk altijd gewoon hartstikke goed. Maar toch vind ik die vraag erg interesstant. Vandaar dat ik begonnen ben met een serie podcasts waarin ik aan een heleboel heel verschillende ontwerpers (en docenten!) de vraag voorleg wat kwaliteit voor hun betekent. Wat maakt iets nou goed, en wat niet. En waarom. De eerste vier afleveringen staan inmiddels online, de vijfde bijna, de zesde volgt volgende week.

De eerste aflevering was met Rahul Choudhurry, interaction engineer bij Q42. Het gesprek ging voor een groot deel over de kwaliteit van websites.

Het tweede gesprek was met Astrid Poot van de Familie van Fonk, waarin we het hadden over vriendelijkheid in design, en apps die er voor zorgen dat je juist geen apps gebruikt.

Het derde gesprek was met onze eigen Brit Wijnmaalen! Ze gaf onder meer antwoord op de vraag of je goede studenten kunt herkennen voordat ze begonnen zijn aan CMD, en wat een goede docent in de P is.

Afgelopen zaterdag sprak ik met Léonie Watson. Léonie is blind, en heeft dus een hele andere mening over wat goed is.

En vandaag sprak ik met collega-docent, en freelance designer Christiaan van Dokkum over onzichtbaar design en de 12-urige schooldag in China. Voeg The Good, The Bad, and The Interesting vooral toe aan de feed in je favoriete podcast app. Dan hoor je de nieuwe afleveringen zodra ze online staan.