Gezocht/gevraagd

SRP - social media om jongeren in buurt te bereiken

Foto van Sonja Rouwhorst
SRP - social media om jongeren in buurt te bereiken
door Sonja Rouwhorst - zondag, 1 april 2018, 10:48

Hoe gebruik je social media om jongeren bij buurtactiviteiten te betrekken? Lijkt dit je een leuke uitdaging? Wil je je hierin verdiepen en adviseren aan mensen die buurtactiviteiten hier in Amsterdam organiseren? Denk jij dat je jongeren kunt aanspreken en kunt betrekken? 

Misschien heb je gehoord over de schietpartij twee maanden geleden in een buurtcentrum/speeltuin op de oostelijke eilanden in Amsterdam centrum oost? Daarbij waren jonge kinderen aanwezig en is een onschuldige 17 jarige stagair omgekomen en een andere onschuldige stagaire geraakt. Deze schietpartij heeft veel onrust veroorzaakt in de wijk. Jongeren uit de wijk lijken regelmatig betrokken te zijn drugsgerelateerde criminaliteit. Welzijnsorganisaties en buurtbewoners willen voorkomen dat de kinderen en jongeren die nu opgroeien in deze wijk ook het verkeerde pad opgaan. Er worden veel activiteiten georganiseerd, maar het is belangrijk dat de jongeren bereikt worden.  

De oostelijke eilanden, Kattenburg, Wittenburg en Oostenburg liggen ten oosten van Centraal Station en niet zo ver van de HvA. Het is een wijk die bij het centrum hoort, maar toch echt een volkswijk is. De bewoners hebben heel diverse achtergronden. 

Mijn idee is dat je gaat overleggen met bewoners die activiteiten organiseren voor de buurt, zoals een voetbaltoernooi een gezamenlijke avondmaaltijd op Bevrijdingsdag 5 mei. Ik kan je in contact brengen met de organisatoren. Je gaat je verdiepen in social media marketing en geeft advies. Het is de bedoeling dat je dit de komende weken gaat doen, want de eerste activiteiten starten over enkele weken. Als je zelf ideeën hebt over hoe je dit SRP kunt halen, dan kunnen we daar natuurlijk over praten...

Als je dit leuk lijkt, neem dan contact op met mij op s.e.rouwhorst@hva.nl

Sonja.