CMD Nieuws

Minor Virtual Reality: er zijn nog plekken.

 
Anne Marleen Olthof
Minor Virtual Reality: er zijn nog plekken.
door Anne Marleen Olthof - donderdag, 27 september 2018, 12:02
 

Dag studenten,

Voor studenten die nog geen leuke minor hebben gevonden of nog sterk twijfelen, ik wil jullie graag attenderen op de minor Virtual Reality Experience:

- Je werkt interdisciplinair, met internationale en AMFI, ICT, MIC, Bouwkunde, Product Design studenten. Je werkt in teams en sluit de minor af met een EXPO en presentaties.

- Je ontwerpt en maakt een Virtual of Augmented of Mixed Reality experience voor een echte klant. We werken Agile met SCRUM en sprints. 

- Je kunt vakken kiezen in 3D-modelleren, Game Engines, Virtual Fashion, Hardware Tech en mijn vak Immersive Design.

- Je organiseert zelf een masterclass, je regisseert zelf het onderwerp en je vraagt je medestudenten of ze er ook bij willen zijn.

- Je leert hoe te werken in Gitlab (dat is de Github van de HvA).

- Je vormt zelf je leerroute, hier krijg je ondersteuning en persoonlijk coaching voor.

- Je wordt individueel ge-assessed aan het eind van het semester. Feitelijk is er dus 1 summatieve toets. Het leren is gericht op jou en niet op toetsen. De deliverables zijn een procesbook en portfolio van de minor.

- Je bent onderdeel van de 6e groep die wij begeleiden en we hebben veel ervaring en kennis. Verschilende oud-minor studenten werken momenteel bij KLM als 3D-specialist, of zijn autonoom verder gegaan met 3D. Als je 3D & UX leuk vindt, dan is dit een goede opstap om jezelf te profileren.

- It's in English.

Inschrijven in SiS: http://www.hva.nl/sis/

Opzet minor: Virtual Reality Experience

Showcase vak Immersive Design XR (mijn vak)Immersive Design XR

Het vak Immersive Design XR ligt het dichtste bij CMD en is een combinatie van AMFI & CMD expertise. Je kan je helemaal verdiepen in storytelling, of juist in 3D user interfaces, of avatars of audio. Er zijn 25-30 hoofstukken, waaruit je een selectie maakt. Per sprint vorm je een challenge en het resultaat daarvan lever je steeds op aan het eind van een sprint. 

Een greep uit de opdrachtgevers tot nu toe: 
KLM (flight safety trainings)
UNICEF (campaign in 3D)
Bartiméus (several products for visual impairment)
G-STAR (Virtual Fashion tools & presentation products)
Mode Muze (Virtual gaming historical garments)
Vlisco (African Virtual Fashion) 
Spaarne Gasthuis Hoofddorp (trainings security, hospitality and infection prevention) Museum Volkenkunde Leiden (museum experience Brazilian Funk)
Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst (FIOD) (3D-presentation tool for cases)
Vrije Universiteit (3D data visualisation, big data)

Gear. We gebruiken deze gear en elk semester zijn er weer nieuwe tools die we inzetten:

Software: Unity, Unreal, Maya, Clo3D, Mixamo, Marvelous, DAZ Studio, Make Human, Adobe Fuse, Vuforia, FMOD

Hardware: HTC Vive, Oculus, Leap Motion, Hololens, Android AR, Gear VR, Perception Neuron (mocap), IKinema, Manus VR, Fove eye tracking.

Persoonlijke Leerroute. Je kunt zo technisch gaan als je wil of je doet dat niet en zet sterk in op het ontwerpen van virtuele ervaringen. Er kan heel erg veel. We ondersteunen je om een autonome leerervaring te creëren. Jij bent aan zet.

Info kan je bij mij halen: Anne Marleen (a.m.olthof@hva.nl)

VR minor